marți, 18 octombrie 2011

jurnal de marti

Citesc cu plăcere manifestările Noii Republici. Am făcut câțiva pași, să mi se așeze gândurile în straturi, pentru a înțelege bine unde sunt. Entuziaștii aceștia vor avea un cuvânt de spus în politica următoare pentru că au forță și merg în linie dreaptă atacând. Sute de oameni și-au dat mâna și, într-un glas și efort comun, cuceresc centimetru cu centimetru spațiul politic. Și nu pot să zic decât brava lor. Așa visam eu să se-ntâmple cu "a treia cale". Din păcate sunt singur și semăn cu un poet, cu Bacovia cred, "tare sunt singur, Doamne, și pieziș". Nu-mi plâng de milă și nu disper. Este bine, obligatoriu chiar, să înțeleg. Și înțeleg că am bătut la ușile care nu trebuia. Și mai înțeleg că până la urmă trebuie dusă o luptă. Am în dreapta un punct periculos care se mișcă, în centru un preot care spune că nu există niciunu bun care să vrea binele omenirii iar eu sunt în stânga, într-o mare de adormiți săraci și umiliți. Destinul condușilor este clar: cei din dreapta le vor pune încă și încă piciorul pe gât, chiar dacă acum tac mâlc. Un poet scria nu demult: "noi suntem regii stepelor fierbinți". Da, omul inteligent se înflăcărează la provocarea de a fi rege peste ceva, atunci când știe că doar prin deșteptăciune poți cuceri aceste culmi. Crezul învingătorului : nu contează câte furnici calci în picioare pentru a ajunge. Așa a fost de când e  lumea. După revoluție exact ideile Noii Republici, mai simplist comunicate decât Mihail Neamțu, le regăseam în Iliescu: apel la oamenii capabili, reconstrucția țării, un nou început... Atunci țara nu avea 1 leu datorie iar acum suntem îndatorați până-n gât. Atunci țara avea fabrici și uzine, acum sunt demult cărate la fier vechi; atunci aveam speranța partidelor, astăzi avem doar cioflingari avizi după spagă, iar speranța  ne  e pusă, populist, în steagul acestui partid, căruia nici culoarea nu i-o știu, doar că-l ține strâns în mâna dreaptă. Neamțu se vrea mai al dracului decât nemtul! Am crezut în Ciorbea, cel cu ochelarii anapoda pe nas, îmi ziceam că vede el ceva prin câșul ăla. Apoi a venit chioru și-am zis că poate va face ordine un comandant de navă. Și-a făcut pe dracu să-l ia! Ete că ne vine nemtu(l) -"alb ca zapada"! -, după ce au venit degeaba și multașteptatii americani, și ne cheamă la un nou început. Și e drept să se-ntâmple așa ceva în istorie, este țac-ul roții de tren care se-nvârte pe șine. Îi doresc succes, chiar dacă știu că după 20 de ani românii de azi, "destepți și cinstiți" ( cum răspund la apel), vor deveni sigur corupții de mâine, dacă o fi adevăr ce spune popa.
 Eu... rămân în stânga, nu-mi rămâne decât să trezesc niște oameni. De 20 de ani sunt la zero, parcă-s legat de această bornă kilometrică, și n-ar fi, dar aveam o impresie mult mai bună despre mine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu facem atac la persoana