vineri, 9 septembrie 2011

Poveste fara sfarsit

Ocupandu-mi timpul liber pe forumurile de stat am reusit sa gasesc o istorioara a unui militar care a avut curajul sa spuna realitatea din spatele uniformelor, o realitate destul de cruda uneori, o realitate care trebuie cunoscuta de toti...
Va redau mai jos istorioara lui de pe forumul "Liga Militarilor Profesionisti":


Re: incadrare ca sgv

Mesajde unSGVtrist » Mar Apr 05, 2011 2:49 pm
Sunt SGV de 2 ani , salariul meu dupa 1 ian cand s-au dat cei 15% inapoi este de 1287 roni ( nicidecum peste 13 mi.l cum zicea cv inainte) , mai primeam un spor de 6% la salariu, doar in cazul in care aveam 3 ani vechime in viata civila pe cartea de munca (eu am avut doar 2 ani) asa k acu tre sa astept sa fac 3 ani in armata sa primesc cei 6% ; Am decis sa ma angajez in armata k SGV, dupa o vizita de curiozitate la CMZ Constantza , moment in care mi s-a promis "cariera, respect, profesinalism", sansa de a promova; Am ales arma auto deoarece aveam permis B, C, E , (a fost ceaa de-a doua mare greseala a meam dupa decizia de a ma angaja in armata). Dupa ciclul de 4 luni de pregatire, am ajuns la o unitate langa casa, am fost "momitzi" cu "prima de instalare" de cca 600 roni, sa semnam contractul pe 4 ani cu MApN.(a treia mare greseala).
CONCLUZIE: Dupa semnarea contractelor, la scurt timp cv a vrut sa-si dea demisia, dar i s-a spus k va avea de platit 5500 roni, contravaloarea cheltuielilor din perioada de pregatire, suma kre se imparte in mod egal pe 4 ani. Dupa 2 ani, nu sunt decat o SLUGA kre da cu matura, bataie de joc pentru cei peste 50 de sefi pe care ii am la cei cei 50 de SGV care mai suntem, am 8 masini in primire, toate pe chituci, masini pe kre am fost obligat sa le iau in primire cu lipsuri; esti obligat sa mananci la unitate shi ti se retin cca160 roni luna ptr o latura de ciorba, cei mai multzi din bani se duc pe protocoale, deci ramai cu 11 mil; sa intri la tura, tre sa dai dreptul lunar la sefi, altfel faci "la 8 ore" in locul altora kre isi iau "tura pana", cate o saptamna, k n-au dat dreptul
sa dai la subofitzeri fara 3000 euro, sa stii cui sa-i dai batzi drumul degeaba la Breaza, asa k dac vrei potzi sa ramai pana la 45 bataie de joc, cand o sa pleci k muncitor necalificat pe cartea de munk, sh o sa vina unul de 25 de ani sa-i spui "ordonatzi?" iar tu, prin regulament, esti obligat sa-i speli rahatul, k el ti-a ordonat. EU AM SPUS SA MAI STAU ANUL ASTA, SA FAC 3 ANI, SA-MI MAI SCADA DIN CONTRACT, SH VA SALUT !!! ma duc sa-mi vad de soferia mea
unSGVtrist
Mesaje: 2
Membru din: Mar Apr 05, 2011 2:20 pm

Re: incadrare ca sgv
Mesajde unSGVtrist » Mar Apr 05, 2011 3:06 pm
asa k, ma copile, tu kre iubesti haina militara, du-te, fratele meu, sh cauta altceva, sa stii k haina aia kre iti place tie, am stat 2 ani cu un sg schimb de haine (haine pe care trebuia sa le primim anual ) sh umblam cu pantalonii ruptzi in c... iar, la acele defilari frumoase pe care le vedeai tu, ne schimbam pantalonii intre noi inainte sa plecam la defilare, ne dadeau cadrele k, ai lor se rup mai greu, daca stau t ziua pe fotoliu, manusile alea albe pe care le vezi tu erau rupte in varful degetelor, SGV-ii care defilau erau cei ramasi dupa 24 h sau venitzi fortzat din libere... Nominalele alea cu numele sh Ro Army s luate din bani SGV-ului pe kre tu il placi cum defileaza (sau poate s-a descurcat sh el sh l-a furat de pe la vreun coleg...) Hai, vino, puiule, in armata, te vei umple de profesionalism, a venit primavara, avem nevoie de fortze proaspete la varuit bordur,i la greblat, aici vei face cariera sh, cand vei zice de respect, iti vor zice sa iti iei o foaie alba sa iti faci raportul de demisie ... TE ASTEPTAM BY-BY
unSGVtrist
Deci, domnilor, haideti sa facem ceva si pentru cei de la "talpa tarii" pentru ca acei care au ajuns in functii inalte, pe spinarea celor mici, au uitat in totalitate de ei!!!!!!!!!!!!

Un comentariu:

  1. Iata nemultumiri, iata cum, cei care vor sa faca ceva incat acel ceva sa-i faca sa simta ca traiesc frumos, sunt umiliti de superiorii lor si de sistem. Este greu sa te bagi si sa zici ceva din afara. Cred ca atat in armata cat si in alte sectoare fierbinti, dincolo de ordinul "se executa, nu se discuta!" trebuie gasita o cale pentru democratizarea ordinelor. Incat ordinele data (care nu privesc securitatea nationala), sa fie publice si cei care le dau sa si raspunda pentru ele. Iar incalcarile "morale", rezultate din sesizari, sa duca la destituirea celor vinovati.
    Drag SGVist, te rog sa propui la "program", in dreptul "armatei", toate regulile necesare pentru a intocmi o strategie pe care s-o propunem publicului si, odata acceptata de popor, sa ne dea dreptul sa intervenim in forta pentru a restabili demnitatea militarului roman.

    RăspundețiȘtergere

nu facem atac la persoana