sâmbătă, 17 septembrie 2011

un minut de realitate (27)


In Anglia, marturiseste de dupa gratii o hoata, daca furi de foame si spui "imi pare rau", esti iertat (...) In Franta un anchetator se manifesta primitiv: "Taci din gura, nu-mi plac romanii!"; "exista o Sorbona pentru saraci?" (...) Oglinzile retrovizoare ale masinilor politiei vor fi inzestrate cu microfoane. SRI flmeaza nuntile interlopilor (...) La Buzau -112 pentru surdo-muti. (...) Multe voci ne indeamna sa condamnam ororile comunismului. De acord, dar sa facem mai intai curatenie in casa prezentului, sa rezolvam "ororile cotidiene"! (...) Scazand sub 2,5m, apoi sub 2,3m, Dunarea ne afecteaza in trepte reteaua electrica (...) In Vidra politia face caz ca s-a amenajat un cort in mijlocul drumului. Se pare ca s-a solicitat si s-a obtinut aprobarea primariei, dar se invoca lipsa unui temei legal. Eu inteleg ca spatiile publice apartin publicului si nu statului, ca n-a venit Statul cu acestea la la ma-sa din cer. Oamenii au cedat fiecare din proprietatile proprii cate 3-4 m si s-a facut loc de acces. Daca este sa se faca scandal, drept ar avea vecinii din stanga si din dreapta, lor chiar ar trebui sa li se ceara voie, nicidecum politiei sau primariei. De altfel, romanii, de Revelion, ocupa spatiile publice fara a mai cere aprobare, tot la fel cand fac revolutii sau ii entuziasmeaza vreo victorie politica sau sportiva. Imi amintesc de un vecin care a pus masa exact in mijlocul drumului si a chefuit toata noaptea dintre ani, si ne-am alaturat lui, am ciocnit un pahar, ne-am bucurat chiar! In filme tinerii teribilisti fac sir lung pe centrul soselelor expunandu-se mortii, altii fac chiar sex si masinile se opresc si fac galerie, nu se supara nimeni. De ce  la noi se sare in sus cand se monteaza pentru cateva ore un cort in strada, cumva pentru ca acest obicei apartine... tiganilor?

Fiindca veni vorba, tiganii au gasit o solutie: "De-o veni iarna geroasa/ Sa mor de-i dau drumu-n casa"! (cantec popular)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu facem atac la persoana