Nicolae Tudor: Am citit:
Alfred-Luigi Agrişan: am un proces pe rol in care mi se solicita 2.000 RON
daune morale din partea unui polițist care a parcat pe un loc destinat
persoanelor cu dizabilități. La momentul respectiv i-am atras atenția si am
început să-l filmez după ce a început sa ma amenințe ca o sa aibă grija de
mine, să-mi văd de familie ca e mai bine ... etc. Ulterior am trimis clipul la
o pagina de Facebook (Ai parcat ca un bou Vaslui) care l-a si postat de altfel,
drept care polițistul a ales sa ma dea in judecată pt defăimare, nu înainte de
a fi citat si la poliție. Mai mult, in urma unei postări pamflet din perioada
sărbătorilor de iarna prin care rugam prietenii sa nu-mi trimită mesaje cu
urări de bine, pentru ca si cu un an in urma au făcut-o si tot mi-a mers rău
tot anul, enumerând câteva momente neplăcute din cursul anului, printre care si
faptul ca "un bou m-a dat in judecată, după ce a parcat pe locul destinat
persoanelor cu dizabilități", am fost citat din nou la poliție pentru a
clarifica si acea postare 🙂
In concluzie, nu ma mai mira nimic in țara asta... orice e posibil!
Marian
Tudorel Lazar: Codul manierelor elegante devine
lege? N-ar fi rău!
Nicolae
Tudor: Sa invatam sa ne adresam civilizat este
un stadiu de evolutie. Numai ca avem o problema cu statul: un angajat de-al sau
nu respecta legile si nu pateste nimic, dar daca opinia publica ia atitudine,
in felul ei, angajatul statului implica institutia statului pentru razbunare
personala/punere la punct. Bila neagra pentru sistem.
Marian
Tudorel Lazar: Dacă faci organul statului ”bou”,
ce te mai miri că te împunge?!
Nicolae
Tudor: Sa fim obiectivi: omul intai a facut o
comparatie, a zis: ca un bou". Dupa ce acela a amenintat etc, a fost facut
bou, fiindca asta a demonstrat el. Daca nu animal, cum poate fi definit omul
care se comporta ca un animal?
Marian
Tudorel Lazar: Nu văd cum vrei să faci lumea să
evolueze, utilizând vocabularul unui involuat.
Nicolae
Tudor: Lumea evolueaza, ca prim pas, prin
dictatura legii. In acest caz politistul care a parcat pe locul rezervat celor
cu handicap, sau pe interzis, poate primi o reclamatie si solicitarea unor
despagubiri usturatoare, despagubiri care, prin legea independentei financiare
a justitiei, promovata de ATC, se fac pe loc urmand ca justitia sa contorizeze
suma in functie de evolutia cazului. Daca cineva se adreseaza jignitor, poate
primi, la randu-i, tot o reclamatie cu aceleasi repercursiuni. in felul acesta
... evoluam, draga MTL!
Marian
Tudorel Lazar: Sunt sigur că și polițistul și-a
primit mustrarea lui. Iar prea multă justițiabilitate duce la opusul ei.
Nicolae
Tudor: Raul pe il fac unii oameni inseamna
provocarea suferintelor. Rau ai voie sa iti faci doar tie, nu aproapelui tau. Intrucat
am ales sa facem legi, pentru o buna convietuire, si exista un singur om care
nu respecta legea, justitia are o problema. Daca justitia noastra are
infractori de 3 ori mai multi decat locuri in puscarii, in timp ce in alte tari
se inchid puscariile din lipsa de infractori, este clar ca justitia noastra are
grave probleme de functionare, deci trebuie mai multa justitiabilitate. Nu cred
ca politistul a primit o mustrare fiindca salariatii statului roman de dupa
revolutie au fost angajati nu pe criterii de competenta, asta insemnand ca sunt
supusi celor care i-au pus acolo. Asta inseamna ca daca politistul respectiv
are acelasi sef ca superiorii lui, nu se va intampla, chimic vorbind, o reactie
de tragere la raspundere. Intr-un stat civilizat, orice deviere de la
normalitate, cu atat mai mult cand este sesizata/criticata de populatie, devine
scandal si rafuiala se petrece public, prin conferinte de
presa/comunicate/scuze publice, incat institutia, pentru a-si mentine credibilitatea,
isi arunca afara angajatii care au atentat la imaginea ei.
Marian
Tudorel Lazar: A fi legist, nu înseamnă și a fi
drept. Cei mai legiști dintre toți sunt dracii, care umblă cu niște catastife
mari și trec acolo toate călcările de lege, ale tuturor legilor, chiar dacă
acele legi se bat cap în cap. Cei mai drepți dintre toți sunt sfinții, care au
o singură lege: iubirea aproapelui. Ei nu au nici un catastif și nici nu vor
avea vreodată, ei au doar mângâieri și iertare, pentru toți.
Nicolae
Tudor: Dupa dv, toti care ne-au furat de 27
de ani nu numai tara, ci si destinele, trebuie mangaiati si iertati. eu ii
vreau condamnati pe viata in puscarii si as fi dispus sa ii iert dupa cateva
zile. De mangaiat nu as fi in stare, oricat s-ar cai ei, chiar daca ar da
inapoi insutit. Pot ierta numai pentru a ma echilibra psihic, sa pot merge mai
departe, constructiv, cu gandurile, dar acela sa paraseasca tara in care
traiesc eu. Despre sfinti.... ce sa spun. Ma dezamageste Boca prin spuse ca ale
dv: exista omul bun care nu critica pe nimeni si omul rau care nu critica doar
faptele celor rai, ci critica si faptele bune care nu ar trebui criticate. Cum
vine asta, nu pot sa inteleg nici in ruptul capului!
Marian
Tudorel Lazar: Aveți perfectă dreptate: ca să vă
echilibrați, este nevoie să iertați. Deocamdată, însă, sunteți puternic
dezechilibrat. Și asta se reflectă asupra stării de sănătate.
Nicolae
Tudor: Daca asta este parerea dv despre mine, va
felicit pentru sanatate.
Marian
Tudorel Lazar: Am tras concluzia exclusiv din
spusele dvs!
Nicolae
Tudor: Va asigur ca nu sunt bolnav. Am fost
recent la psihiatru sa verific daca sunt cumva nebun. Stiti ce mi-a zis?
"Daca toata lumea ar fi ca dv, n-ar mai fi nevoie de Paradis"!
Marian
Tudorel Lazar: Atunci de ce afirmați că sunteți
dezechilibrat?
Nicolae
Tudor: Nu ati intelers ce am spus. Sa
recapitulam: " Pot ierta numai pentru a ma echilibra psihic, sa pot merge
mai departe, constructiv, cu gandurile, dar acela sa paraseasca tara in care
traiesc eu". Conceptul iertarii inseamna sa te eliberezi prin uitare. Ori,
daca niste oameni mi-au facut rau, pentru ca traim nu intr-o societate
religioasa in care iertarea este lege, ci intr-un stat in care am facut legi si
platim o justitie sa faca dreptate. Asta inseamna ca cer dreptate, ca o
normalitate. Condamnarea lor de drept, inseamna o condamnare morala, iar
puscaria inseamna o condamnare fizica pentru indreptare. Eu, ca om superior,
daca il stiu in inchisoare pe agresorul meu, prin actul de justitie (care
contravine spiritului religios), pot avea o tulburare fiindca gandesc ca cel
vinovat probabil avea o lectie de invatat si, chiar daca m-a ranit, imi pot
dovedi ca sunt superior lui iertandu-l, iertare de care am si eu nevoie pentru
a ma linisti psihic, fiindca tot acest proces a insemnat o reactie chimica
intre mine si el/ei, reactie ce nu se poate incheia cat timp suntem cu totii in
viata. Iertand inseamna ca ies din joc, dar reactia chimica de tulburare emotionala
prin ganduri tot continua, fiindca el, fiind liber, in acelasi spatiu cu mine,
poate continua sa-mi faca rau, de aceea il vreau afara din spatiul/tara mea. De
aici rezulta ca am o tulburare fiindca stiu ca am fost furat, tulburarea face
ca eu sa imi consum nisip din clepsidra gandindu-ma prea mult timp la astfel de
oameni si fapte, in loc sa ma ocup de dezvoltarea mea personala prin
cunoastere, creatie si iubire. Dar asta nu este o boala, intrucat comportarea
aceasta este fireasca si nu are influenta negativa asupra alegerilor pe care le
fac in viata de zi cu zi. Eram bolnav psihic daca ceream sa fie condamnati la
moarte niste oameni, cand exista probabilitatea sa aiba grade diferite de
vinovatie, Eram bolnav daca sustineam ca spiritul religios sa domine legea ori
aparam sistemul manipuland oamenii, astfel incat cei care ne-au facut rau sa
ajunga sa fie iertati/gratiati.
Marian
Tudorel Lazar: Iertarea este una, datul pe mâna
legii este alta. Mai aveți de meditat, d-le Tudor.
Nicolae
Tudor: Cred ca am fost destul de explicit.
Daca dv nu acceptati organizarea noastra statala, in care avem legi si
inchisori pentru raufacatori si veniti cu dogma bisericeasca a iertarii,
corespunzatoare unui ipotetic om superior, cu care am fost de acord ca o
exceptie si nu ca o regula, inseamna ca nu mai avem ce sa comunicam. Daca dv
sunteti capabil sa il iertati pe cel care va intra in casa si va fura tot, pe
cel care va violeaza copilul si sotia in fata dv, pe cel care va omoara in fata
dv iubita, mama, sora, parintii... este problema dv. Eu nu as putea ierta decat
condamnarea fizica precedata tumultos de una morala.
Marian
Tudorel Lazar: D-le Tudor, nu aș avea nimic cu
dvs, dacă v-ați desfunda urechile. Am spus destul de clar: ”iertarea este una,
datul pe mâna legii este alta”. De aici ați dedus că cer abolirea legii? Atunci
deduceți foarte prost, d-le dragă!
Nicolae
Tudor: Discutia a pornit de la faptul ca eu
vreau ca toti cei care ne-au furat tara sa fie pedepsiti (dati pe mana legii).
Dv ati zis, indirect, si nu ati negat, ca trebuie iertati. Despre ce vorbim?
Marian
Tudorel Lazar: Aceasta-i problema dvs, că nu
înțelegeți despre ce vorbesc, deși vorbesc clar. Totuși vă repet și reformulez:
poți să dai pe cineva pe mâna legii și, în același timp, să-l ierți, după cum „a
ierta” nu înseamnă că nu mai dai pe mâna legii. Ceea ce vă reproșez nu este
datul pe mâna legii, ci încrâncenarea și ura cu care o faceți.
Nicolae
Tudor: Am spus ca, iertand, conflictul nu poate
fi stins definitiv, ramane o tulburare psihica. Daca vreti aduc argumente
stiintifice care sustin acest fapt.
Marian
Tudorel Lazar: Ca să știți care sunt
consecințele iertării, ar trebui să exersați iertarea mai întâi. Ceea ce se
pare că nu prea faceți! Și adaug: a da pe cineva pe mâna legii nu înseamnă că
ai stins conflictul. O spun toți cei care nu s-au simțit satisfăcuți când
ucigașul a fost condamnat, fie la închisoare, fie chiar la moarte. Doar
iertarea poate stinge conflictul persoanei lezate, după cum aplicarea legii
stinge conflictul agresorului. Și, cum fiecare dintre ei are nevoie de
stingerea conflictului, cel lezat trebuie să ierte, chiar dacă lasă ca legea să
fie aplicată, pentru ca și agresorul să-și poată căpăta liniștea.
Nicolae
Tudor: Eu am spus ca sunt dispus sa il iert
de condamnarea fizica (executia pedepsei in inchisoare), cu conditia sa fie
expulzat afara din tara. In acest caz iertarea mea este ca un dar care, ca
orice dar autentic, il doare pe cel care il face, pentru ca va trebui sa
sacrifice un timp pentru a umple golul facut. Dv spuneti ca el a stins
conflictul acceptand pedeapsa si trebuie ca eu sa il iert pentru a stinge
definitiv conflictul. Nu pot sa fac aceasta fiindca justitia nu da satisfactie deplina
victimelor, ceea ce face ca ura sa se dubleze indreptandu-se si catre justitie
si legiuitori. Cand victima a fost condamnata la moarte, potrivit exemplului
dv, nu mai ai nici un motiv sa mentii conflictul, in afara de cazul in care
familia celui vinovat te tine in tensiune prin amenintari. Gandirea mea este ca
un om care comite o faradelege trebuie sa fie izgonit din cetate, asa cum
procedau indienii in triburi. Iar daca un membru al familiei adreseaza un
singur cuvant sau face un mic gest agresiv victimei sau familiei acesteia,
trebuie expulzata si familia. Coreea baga in inchisoare si familia celui care a
comis faradelegea si sunt tinuti inchisi 3 generatii. Sa revin la tema:
iertarea pe care am propus-o eu atarna mai greu, din cauza generozitatii, decat
iertarea-vorbagoala, gratuita, oferita unui vinovat care isi ispaseste o
pedeapsa binemeritata. Eu am iertat si am tiparit o proza scurta despre asta.
Deci stiu cum e.
Marian Tudorel
Lazar: Înțeleg că domnia voastră doriți să
aplicăm ”Codul Penal Indian”. Păi... nu cred că mai am ce să comentez!
Nicolae
Tudor: Eu vreau o lume perfecta si observ ce
gandiri/practici au oamenii de pe planeta noastra. Cred ca tot ce se intampla
in contemporaneitate este exact pe dos. Adica stramb. Adica nedrept. Ce ma
irita este ca oamenii care ma inconjoara cred ca nu mai este loc de schimbare,
ca si cum as spune ca mamaliga se face si fara malai. Dar nu ma intereseaza
prea mult, eu am o viata personala si obligatia doar de a pune in circulatie
idei/atitudini-caramizi care sa construiasca cea mai buna lume dintre toate
lumile posibile. O lume perfecta nu o pot construi singur, plus ca este si prea
mare pentru umerii mei, cu atat mai mult sa o fac impotriva vointei celorlalti
traitori. Sa le fie de bine!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu facem atac la persoana