marți, 31 ianuarie 2012

Invata de la bambus!



Se spune ca odata un om si-a pierdut slujba, apoi relatiile si era pe punctul de a-si pierde credinta si viata. Cu o ultima sfortare a mers in Biserica sa ceara ajutor:
“Doamne”, a spus el. “Poti sa-mi dai un motiv temeinic pentru a nu renunta?”
Iar Dumnezeu i-a raspuns: “Invata de la bambus. Cand se abate urgia se indoaie, darniciodata nu se frange, pentru ca odata scapat se inalta din nou drept si viguros.
Vezi tu, cand am facut padurea am plantat si seminte de feriga si de bambus. Pe amandoua le-am udat, le-am dat lumina si le-am ingrijit. Feriga a rasarit imediat. Era ca un covor verde stralucitor ce acoperea pamantul. Dar samanta de bambus n-a dat rod. Si totusi nu am renuntat la bambus.
In al doilea an feriga a crescut mai puternica si bogata. Bambusul nu a dat nici un semn de viata. Dar nici de aceasta data nu am renuntat.
Si nici in al treilea an samanta de bambus nu a rasarit. Si tot asa in al patrulea. Dar Eu tot nu l-am abandonat.
Abia in al cincilea an a aparut un vlastar timid. Comparat cu feriga era considerabil mai mic si neimportant…
Sase luni mai tarziu insa, bambusul s-a ridicat cam la 30 metri inaltime. Ii trebuise cinci ani pentru a-i creste radacinile. In ele va gasi puterea si tot ce are nevoie pentru a supravietui. Dupa cum vezi, nu as da niciunei creatii de-a Mea o provocare mai mare decat ar putea indeplini.
Stii tu, copilul Meu, ca in tot acest timp cat te luptai, de fapt iti cresteau radacini?
Daca nicio faptura nu e uitata inaintea mea si nu abandonez macar un bambus, cum as putea sa te parasesc pe tine, incununarea creatiei Mele.
Nu te compara cu altii. Bambusul si feriga au meniri diferite. Si totusi, impreuna, dau padurii splendoare si diversitate.”
“Timpul tau va veni”, a mai spus Dumnezeu. “Vei creste inalt.”
“Cat de inalt voi creste?” a intrebat copilul din om.
”Cat de inalt a crescut bambusul?” a replicat El.
“Cat de inalt a putut?” a mai intrebat omul.
“Da” a raspuns Domnul. “Roaga-te si-ti vor creste ramurile spre cer.”
“Zilele bune ne fac fericiti; zilele rele ne dau experienta; amandoua sunt esentiale pentru viata.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu facem atac la persoana