joi, 26 ianuarie 2012

jurnal de bord: 26 ianuarie 2012


Poporul roman este iarasi infrant: inaintele de maine va fi acelasi de cand nu se revolta. A castigat teren forta care se pregateste in umbra sa straluceasca pe scena politica. O stiu, o urmaresc de ceva timp. Da, e ea.

De ani buni urmaresc, scriitoriceste, sufletul uman din real, m-am pregatit la el, ca la o scoala inalta, sa ajung sa-i prevad reactiile, pentru a-l intelege si sti convinge de adevarul meu, la o adica.
Am studiat in zilele acestea ale rascoalei fete de oameni, cuvinte si atitudini si am trimis inspre ei momele dulci, colorate sau mirositoare. Apoi am asteptat indelung, cu lupa, sa vad ce se-ntampla. Astfel am intrat in contact cu oameni si am fost cantactat. Certitudinea mea este ca centrele de idei sunt cu mult inainte gandite, ca,-n situatii tensionate, sa indeplinesca o misiune. Cand cineva striga dupa apa si-i pui sub buze apa, ce sa-ntelegi cand nu te vede, nu-ti raspunde, ba striga mai abitir? Cand un om zice ca vrea apa, apa mea, si-l invit s-o soarba pe saturate, ce sa-nteleg cand intra-n mutenie si dispare in lastaris? Am certitudinea azi ca revolutia de 13 zile are "victoria" ca va fi condusa de exact cei impotriva carora s-au rasculat. Marginea infuleca doar niste firimituri. Halal!

 Spontanii au iesit cu sufletul in palme sa-si strige oful. Si l-au strigat. Minunea a tinut 3 zile, ca orice minune, dupa care a fost prelungita artificial cu manifestanti de profesie, bine platiti de cei constienti ca acolo-i o lupta, de cei deja angrenati.
Si e vreun castig? Eu notez 2. Primul este ca USL a bagat in program, luandu-ma dupa revendicarea unui reprezentat, pentru prima data dupa '89, "plata muncii ca-n Europa."  Apoi, iesirea in strada se va solda, probabil, cu o modificare a legii electorale, care sa prevada posibilitatea de a nega cu stampila de vot clasa politica, in intregul ei. Acestea sunt prevederi vechi inscrise in programul "a treia cale".

Don Quihote spunea:"sa alergi unde viteji nu se-avanta, chiar daca sanse nu ai de castig, nu coteaza daca-nvingi sau de pierzi, asculta-ti chemarea."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu facem atac la persoana